Allt annat än lagom - nytt koncept för sommarens olympiska sändningar på Discovery
2 juli 2021 - Senast uppdaterad 18 augusti 2021

”Allt annat än lagom" är konceptet som skall väcka svenskarnas uppmärksamhet för Discoverys sändningar av Olympiska spelen i sommar.
– Ordet lagom är unikt för oss och hör nära ihop med vår självbild som svenskar. Men hur lagom är vi egentligen? Och speciellt när det kommer till sport på världsnivå? Att använda ”lagom” som en antites kändes rätt direkt. Det är ett inkluderande budskap som väcker både patrioterna och tävlingssuget i oss alla, säger Calle Östlund, Nordic Creative Director på Discovery Networks Sweden.
I samband med de olympiska spelen i Tokyo i sommar blir discovery+ “Home of the Olympics” i Europa och sänder allt från OS - med tillgång till varje minut, varje medalj och varje hjälte, live och på begäran. Linjärt sänds även ett stort urval från sommarspelen på Kanal 5 och Kanal 9.
I kampanjen ser vi förutom stjärnorna Armand Duplantis och Sarah Sjöström även discovery+ programledare och kommentatorer för OS-sändningarna: Jessica Almenäs, Karin Frick, Jonas Karlsson och Tommy Åström.
Kampanjen är framtagen av byrån Ruby Creative och är live över hela landet i TV och i Discoverys kanaler. Under juli syns kampanjen i ytterligare medier som utomhus, print, display och online video.
– Lagom tar ju inte fler medaljer än som borde vara möjligt, men det gör vi. Kampanjen talar till oss alla, vår självbild och inte minst peppen inför ett starkt svenskt OS säger Charlotte Rosen, Senior Marketing Manager på Discovery Networks Sweden.
Sommarens OS i Tokyo sänds och streamas från 23 juli - 8 augusti på discovery+, Kanal 5 och Kanal 9.
Arbetsgrupp:
Discovery Networks Sweden
Creative Director/Regi: Calle Östlund
Senior Marketing Manager: Charlotte Rosen
Ruby Creative
Creative Director: Lisa Lindgren
Design Director: Hanna Simu
Konceptstrategi/Copy: Johan Sahlström
Account Director: Madsine Elvian
Jabangi
Producent: Johannes Maxweller
Foto: Carl Nilsson
Postproduktion av Bond Street Film.
Stillbildsfotograf: Linus Hallsénius.
Kontakter

Sanna Gollne
Nordic PR Director Warner Bros. Discoveryparental leave