Armand Duplantis blir Warner Bros. Discoverys ansikte utåt i ny kampanjfilm när de Olympiska spelen i Paris 2024 flyttar in på Max

26 juni 2024

Klassisk svensk sommarsemester med bil genom Europa. Det är premisserna när Armand Duplantis skådespelar i Warner Bros. Discoverys nya kampanj – Duplantis är redo för OS. Är du?  

- Det var jättekul att vara med och spela in denna reklamfilm som verkligen var annorlunda mot det mesta jag gjort tidigare. Ett retro tema som säkert kommer att få uppmärksamhet och skapa intresse att titta på the biggest show - OS i Paris säger Armand Duplantis. 

Med endast 29 dagar kvar till ett av världens största evenemang och öppningsceremonin av de Olympiska spelen i Paris slår Warner Bros. Discovery på den stora trumman och lanserar nu en kampanj med ingen mindre än Olympiska spelens största stjärna Armand Duplantis i huvudrollen.  

Huvudbudskapet Duplantis är redo för OS. Är du? förmedlas med humoristiska bilder och anspelar på en klassisk sommarsemester i en fullpackad bil fylld till bristningsgränsen som ska ta sig genom Europa där Duplantis själv är reseledare och ser till så att allt från golfklubbor till programledare är nedpackat för att säkra en riktigt lyckad OS-vistelse i sommar och hjärtat av Paris. Kampanjen är framtagen inhouse av Warner Bros. Discovery själva. 

- Med hela världens ögon på sig bär Duplantis ett tungt ansvar på sina axlar under OS i Paris. Vi ville visa det på ett sätt som sitter i den svenska folksjälen...låt Mondo packa bilen inför OS. Vi kan alla relatera till det och det är många som minns sina somrar på väg mot stora omvälvande ögonblick, ett OS-guld eller första kyssen bakom kiosken på campingen, säger Calle Östlund, Nordic Senior Creative & Production Director WBD. 

Kampanjen kommer gå hela vägen fram till slutet av juli, och kanaler för konceptet är traditionella medier som utomhus, tv och radio men också uttag för Display, Online video, Instagram, Facebook och TikTok. 

- Det var jättekul att vara med och spela in denna reklamfilm som verkligen var annorlunda mot det mesta jag gjort tidigare. Ett retro tema som säkert kommer att få uppmärksamhet och skapa intresse att titta på the biggest show - OS i Paris. För egen del ska det bli mäktigt att nu få gå in och försvara mitt OS guld från Tokyo. Skillnaden nu är att läktarna kommer att vara fullsatta. I Tokyo var det tomma läktare på grund av covid restriktioner. Nu blir det ett helt annat OS som verkligen inspirerar mig. Jag är taggad och redo säger den regerande Olympiska mästaren, Armand Duplantis.   

Med 3800 timmar livesport på Max och Kanal 5 som ramas in med studio från tidig morgon till sen kväll gör Warner Bros. Discovery till hemmaplan och det enda stället att se varje ögonblick från Olympiska spelen i Paris 2024.

Bakom kampanjen står: 

Calle Östlund  - Nordic Senior Creative & Production Director WBD

Charlotte Rosen Senior Marketing Manager WBD

Magnus Aktén - Producer WBD 

Johan Palm - DOP 

Johan Bromée - Production design 

Edisen - Post Production and VFC 

Linus Hallsénius - Still Photographer 

Mediebyrå - OMD

Kontakter

Johan Björck

PR Specialist

Sport, Alla mot Alla, Superstars, Smartare än en femteklassare, Över Atlanten, Älskar, älskar inte