Carl Waldenor till Discovery Networks Sweden
10 juni 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Discovery Networks Sweden fortsätter sin långsiktiga satsning på digital affärsutveckling och anställer nu Carl Waldenor som Senior Manager, Direct-to-Consumer för Dplay, Eurosport Player, GolfTV och kommande digitala tjänster.
- Efter mina åtta år på TV4 känner jag en stor tacksamhet för de utvecklingsmöjligheter jag fått inom bolaget. Nu går jag vidare till nya spännande utmaningar på Discovery Networks Sweden. Med internationell skala och lokala storsatsningar – inte minst i form av Allsvenskan och Superettan samt OS – står Discovery nu mer än redo att ta nästa kliv i att bygga en omfattande digital konsumentaffär i Sverige. Den uppgiften ser jag mycket fram emot att ta mig an” säger Carl Waldenor.
Carl Waldenor kommer alltså närmast från TV4 där han varit affärschef för TV4 Play samt en del av Bonnier Broadcastings digitala ledningsgrupp. Waldenor har tidigare även varit affärschef för Fotbollskanalen och arbetat nära Allsvenskan och Superettan, rättigheter som Discovery Networks Sweden äger från 2020 till och med 2025.
- Digitala konsumentprodukter och direct-to-consumer-intäkter är prioriterade områden för Discovery och här kommer Carl med sin enorma spetskompetens, att tillföra massor. Att Carl dessutom arbetat nära Allsvenskan och Superettan är så klart värdefullt för oss när vi nästa år tar oss an Sveriges hetaste sporträttighet” säger Henriette Zeuchner, vd Discovery Networks Sweden.
Carl Waldenor börjar sin anställning hos Discovery Networks Sweden i september.
Kontakter

Daniel Lagerqvist
Director Communications and PRKommunikationsdirektör Discovery Networks Sweden