Discovery inleder ett nordiskt samarbete med The Walt Disney Company Nordic

Discovery Networks Nordic och The Walt Disney Company Nordic har kommit överens om ett nytt kommersiellt reklamavtal för kanalen National Geographic. Samarbetet omfattar den danska, svenska och norska marknaden.
Det innebär att Discovery kan lägga till National Geographic till sin starka portfölj, som redan inkluderar Discovery Channel, Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, ID - Investigation Discovery, TLC, Eurosport 1 och Eurosport 2. På samma sätt läggs National Geographic till Discoverys kommersiella portfölj på den danska och norska marknaden.
– Vi är glada över att välkomna National Geographic som kompletterar vår kommersiella portfölj väl både gällande innehåll och täckning. Det gör att våra annonsörer får, tillsammans med våra starka kanaler som Kanal 5 och Discovery Channel, ännu mer värde i sina kampanjer, säger Fredrik Edberg, försäljningsdirektör på Discovery Networks Sweden.
- Vi är riktigt glada att ingå i det här samarbetet med Discovery Networks. De har visat starka resultat och vi ser fram emot att ta del av deras innovativa sätt att arbeta med styrning och effektivitet kring tv-reklamen. Med sina 133 år utvecklas varumärket National Geographic fortfarande, på alla plattformar. Det känns helt rätt att National Geographic nu blir en del av den breda kanalportfölj som Discovery Networks representerar, och vi ser mycket fram emot att börja arbeta tillsammans med säljteamen i Danmark, Sverige och Norge, säger Hans van Rijn, SVP och Country Manager, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.
Samarbetet kommer att sätta igång under slutet av 2022.
Kontakter

Jessica Linnman
VP Communications NordicsNordisk kommunikationsdirektör Warner Bros. Discovery