Discovery lanserar hockey på Dplay med hjälp av Foppa

I samband med premiären av SHL lanserade Dplay ett nytt paket där kunden får allt linjärt innehåll från C More. Det betyder att konsumenterna kan se både svensk elitfotboll och svensk elithockey på Dplay.
Ansiktet som frontar kampanjen är ingen mindre än tidigare hockeyprofilen Peter Forsberg som redan jobbar med Discovery i produktioner som ”Vem kan slå Anja och Foppa” och dokumentären ”Välkommen till Foppaland”.
– Peter Forsberg är kanske den största hockeyikon vi har i Sverige och han är dessutom en person som Discovery jobbar med i flera produktioner redan. När vi nu börjar visa SHL från C More på Dplay visste vi direkt att vi ville ha honom som ansiktet utåt i vår kampanj. Att C Mores sportinnehåll nu finns på Dplay är något som vi vet att många tycker är lite svårt att få ihop. Det har vi försökt ta till fasta på i denna kampanj, där Peter försöker reda ut gåtan ”Exakt samma hockey. Inte samma pris.”, säger Carl Waldenor, Director Marketing och D2C på Discovery Networks Sweden.
- Hur Dplay kan visa C Mores SHL-hockey är ju ett mysterium som är för tråkigt att förklara för konsumenten. Därför fokuserade vi på Foppa när han desperat försöker förstå. Och det spelar ju ingen roll varför. Det är ju exakt samma hockey! säger Ante Stenberg, kreatör på Acne.
Länk till filmen
Arbetsgrupp:
Discovery Networks Sweden:
Carl Waldenor, Director Marketing & D2C
Calle Östlund, Creative Director
Charlotte Rosen, Project Manager
Sam Ekman, Senior Manager D2C
ACNE
Daniel Wall, CD
Ante Stenberg, AD
Joel Lindblad, Copywriter
David Klagsbrun, Projektledare
Emelie Thoren, Produktionsledare
Henrik Åkerberg, Originalare
ACNE Film
Tobias Bergman, Regissör
Kristofer Larsson, Producent
Kontakter

Jessica Linnman
VP Communications NordicsNordisk kommunikationsdirektör Warner Bros. Discovery