Jenny Berggren ansluter till nordiska ledningsgruppen på Warner Bros. Discovery

Jenny Berggren blir ny VP Marketing och PR Nordic på Warner Bros. Discovery. Berggren ersätter Rebecca Rørmark, som tjänstgjorde i rollen tills hon utsågs till Senior Vice President, Head of Streaming Marketing för EMEA. Berggren kommer att rapportera direkt till Christina Sulebakk, General Manager WBD Nordic.
- I en tid då vi stärker våra varumärken och programmeringsstrategi i Norden är vi mycket glada över att ha en erfaren och skicklig marknadsförare som Jenny ombord. Konkurrensen om människors uppmärksamhet har aldrig varit hårdare, men genom att stärka vårt team med en stor talang som Jenny är jag säker på att vi kommer att lyckas få vår stora portfölj av innehåll och varumärken att sticka ut på varje marknad, säger Christina Sulebakk, General Manager WBD Nordic.
- Jag är stolt över att få ansluta till det talangfulla teamet på Warner Bros. Discovery. Det är en mycket spännande tid för företaget och det råder ingen tvekan om att WBD har något av det mest ikoniska innehållet och de mest vördade varumärkena på marknaden. Jag tror att det kreativa och lokala förhållningssättet sätter oss i en fantastisk position med oändliga marknadsföringsmöjligheter, säger Jenny Berggren.
Jenny Berggren kommer från tjänsten som Brand & Partner Marketing Director på Disney+ Nordic & Baltic och har med sig en bred multimarknadserfarenhet inom ledarskap, varumärkesmarknadsföringsstrat
Hon har tillbringat över åtta år på Walt Disney Company, där hon haft flera ledande marknadspositioner innan hon så småningom tog på sig ansvaret för den framgångsrika lanseringen av Disney+ i Norden och Baltikum. Dessförinnan har Berggren haft ledande marknadsföringsroller på globala underhållningsföretag som Viacom, Electronic Arts, Activision och Discovery Networks.
Kontakter

Mathilde Albinsson
PR Manager SwedenParental leave