Max är nu live i Sverige och tillgänglig att streama

21 maj 2024

• Premiär på Max idag för nya dokumentären This is Benjamin Ingrosso och nya efterlängtade säsonger av Wahlgrens värld och Alla utom vi

• Användare i Sverige och Norden samt Iberiska halvön och centrala samt östra Europa är de första i Europa som får tillgång till Warner Bros. Discovery omfattande och utökade streaminginnehåll

• Dubbelt så mycket innehåll på Max jämfört med HBO Max, med bland annat tre svenska premiärer samt Dune: Part Two som är tillgängligt från dag ett och får streamingpremiär i samband med lanseringen, och Roland-Garros kvalet live

• Max är nu tillgängligt för streaming på alla ledande enheter och plattformar inklusive Amazon Fire TV i de delar av Europa där Max har lanserats

Från och med idag den 21 maj är Warner Bros. Discoverys nya förbättrade streamingtjänst Max live i 20 länder, däribland Sverige, Norden och ett stort antal länder i övriga Europa. Max är därmed nu tillgängligt i Sverige, Andorra, Bosnien Herzegovina, Bulgarien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Finland, Ungern, Moldavien, Montenegro, Nordmakedonien, Norge, Portugal, Rumänien, Serbien, Slovakien, Slovenien och Spanien.

- Jag är stolt över att se Max live idag i Sverige, Norge, Danmark och Finland, bland de första marknaderna i Europa. Och jag ser fram emot att våra tittare nu kan utforska bredden som Max erbjuder. Det har lagts ner så mycket tid och hårt arbete på att kurera den här premium-appen över hela WBD, och att se produkten komma till liv idag gör mig oerhört stolt, säger Christina Sulebakk, Managing Director & EVP Nordics, Warner Bros. Discovery.

Max erbjuder användarna en förbättrad användarupplevelse, mer innehåll, fler genres och mer än den dubbla mängden innehåll jämfört med vad som tidigare varit tillgängligt att streama på HBO Max. Premiär idag på Max får en ny efterlängtad säsong av Wahlgrens värld, första delen av den exklusiva dokumentärserien This is Benjamin Ingrosso samt säsong två av den kritikerhyllade serien Alla utom vi.

Lanseringen av Max markeras av återkomsten av den efterlängtade HBO Original-serien House of the Dragon S2, som har premiär på Max i Europa den 17 juni. Titlar som är tillgängliga att streama nu inkluderar Dune: Part Two, som har premiär idag på Max, tillsammans med Warner Bros-filmer som Barbie, Wonka, Joker och Harry Potter. Även premiumserier inkluderar HBO Original-serier som The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective: Night Country och The Sympathizer. Vänner från Warner Bros. TV och fanfavoriter från Discovery finns också tillgängliga, inklusive 90 Day Fiancé, Cake Boss, Gold Rush och Naked and Afraid.

Max kombinerar HBO Max-innehåll du inte vill missa och engagerande reality-underhållning från Discovery med sport i världsklass från Eurosport för att skapa den kompletta tittarupplevelsen för hela hushållet. I alla länder där Max är tillgängligt i Europa kommer det dessutom vara den enda platsen där du kan streama och följa varje ögonblick, varje medalj, varje idrottare och varje lag under de kommande Olympiska Spelen i Paris 2024, för att säkerställa att tittarna inte missar ett enda ögonblick från de händelserika spelen. Paris 2024 är inkluderat i samtliga abonnemang för att tittarna ska få maximal tillgänglighet till världens största sportevenemang.

- Idag är en milstolpe i vår världsomspännande lanseringsplan för Max. Vi har en lång och rik historia av att leverera populärt innehåll till tittare över hela Europa med ikoniska varumärken som HBO, Discovery, Warner Bros., DC, Eurosport och TLC. Det är kraften i dessa innehållsmotorer som särskiljer oss från andra. Tittarna kan förlita sig på oss för det allra bästa innehållet, oavsett humör, oavsett tillfälle. Med lanseringar i över hälften av den internationella marknaden fortfarande framför oss är detta bara början på nästa kapitel för detta fantastiska historieberättande bolag, säger JB Perette, CEO & President Global Streaming & Games på Warner Bros. Discovery.

- Vare sig det är våra blockbuster-filmer, våra omistliga dramaserier, våra storslagna underhållningsserier eller rafflande sport, så levererar Max levererar den ultimata tittarupplevelsen i Europa. Vår nya förbättrade app erbjuder förbättrad personalisering vilket gör det lättare och snabbare att hitta och titta på dina favoriter från Warner Bros. Discovery. Vi erbjuder tre olika abonnemang, ett Sporttillägg, utökad kompatibilitet för olika enheter och hundratals distributionspartnerskap med regionens största aktörer. Det har aldrig varit enklare att se världsklassinnehåll, säger Gerhard Zeiler, President of International på Warner Bros. Discovery.

Max finns tillgängligt i tre olika grundabonnemang samt abonnemangstilläget Sport, allt för att alla användare ska kunna hitta ett alternativ som passar just deras behov.

Basic med reklam, där användaren kan ta del av Max till en lägre kostnad med reklam. Användare kan streama innehåll på 2 enheter samtidigt. Innehåll i Full HD-upplösning. Grundabonnemanget är först tillgängligt i nio europeiska länder: Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Rumänien, Polen, Frankrike och Belgien innan fortsatt expansion**.

Standard, där användare kan streama innehåll på 2 enheter samtidigt i Full HD-upplösning. Detta abonnemang ger möjlighet till upp till 30 nedladdningar för att titta offline.

Med Premium-alternativet kan användare streama innehåll på 4 enheter samtidigt. Innehåll visas i Full HD- eller 4K-upplösning samt Dolby Atmos-ljud (om tillgängligt). Upp till 100 nedladdningar för att titta offline (begränsningar tillämpas). Inkluderat i Premiumabonnemanget är även live-streamade tv-kanaler: Kanal 5, Kanal 9, Kanal 9, Discovery Channel, TLC och ID.

Till grundabonnemangen kan även abonnemangstillägget Sport väljas, vilket ger tillgång till topprättigheter som Allsvenskan, Superettan, Australian Open, US Open, Roland Garros, Speedway Grand Prix, PGA-touren, Giro d’Italia, Olympiska spelen i Paris 2024, livekanalerna Eurosport 1 och 2 – och mycket mer.

Max är tillgängligt på ledande enheter och plattformar i Europa, och lanseras även för första gången på Amazon Fire TV på samtliga europeiska marknader där Max finns tillgängligt. Max finns på smart TV-enheter (Samsung, LG och Android TV), via streamingenheter (Apple TV och Google Chromecast), spelkonsoler (PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox One och Xbox Series X|S), mobiltelefoner och surfplattor (iPhone, iPad, iPad touch och Android) samt online på Max.com. Max är även tillgängligt hos utvalda TV-distributörer i varje land.

Kunder kan betala via större leverantörer (VISA, Mastercard och PayPal) och via köp i appen på större marknader (Apple App Store, Google Play Store och Samsung Checkout)

Dagens lansering följer på Warner Bros. Discoverys framgångsrika lanseringar av Max i USA, Latinamerika och Karibien. Den 11 juni blir Max tillgängligt i Frankrike, Polen och Monaco. En förbättrad HBO Max-app kommer att lanseras i Nederländerna samma dag, och från den 1 juli i Belgien. I juli kommer Max finnas tillgängligt i 25 länder i Europa, och 65 länder och territorium världen över. Max kommer att lanseras i utvalda länder i Sydostasien senare i år.

*Kanaler och live innehåll innehåller reklam. On-demand-innehåll kan innehålla sponsring.

Warner Bros. Discovery pressdesk

pressdesk