Sam Ekman till Discovery Networks Sweden
9 juni 2020 - Senast uppdaterad 3 augusti 2020

I den fortsatta satsningen på digital affärsutveckling värvas Sam Ekman till Discovery Networks Sweden. Han kommer närmast från C More och TV4. Sam Ekman får rollen som Senior Manager, Direct-to-Consumer för Dplay, Eurosport Player, GolfTV och kommande digitala tjänster.
- Att få komma in och driva den digitala konsumentaffären är lite av ett drömuppdrag för en sådan som mig. Discovery Networks Sweden är inne i en mycket intressant fas just nu, med ett tydligt fokus på abonnenttillväxt på Dplay och en extremt stark innehållsslate - inte minst i form av Allsvenskan, OS och nu senast rätten att distribuera C More och TV4s innehåll. Det är för bra för att inte gå igång på, säger Sam Ekman.
Sam Ekman kommer senast från rollen som Affärschef för TV4 Play och har varit en del av TV4 Medias digitala ledningsgrupp. Han har tidigare varit Affärsutvecklingschef på C More och då jobbat med Allsvenskan och Superettan, rättigheter som nu ägs av Discovery Networks Sweden fram till 2025.
- Vi har ett stort fokus på Dplay och därför känns det värdefullt för oss att kunna rekrytera Sam Ekman. Han har en spetskompetens som kommer tillföra mycket i våra prioriterade områden inom digitala konsumentprodukter och direct-to-consumer-intäkter. Han blir ett bra tillskott nu när vi sätter igång Allsvenskan och Superettan på Dplay, säger Carl Waldenor, Director Marketing & D2C på Discovery Networks Sweden.
Sam Ekman börjar sin anställning på Discovery Networks Sweden i juli.
Kontakter

Jessica Linnman
VP Communications NordicsNordisk kommunikationsdirektör Warner Bros. Discovery