Succéstart för Playa del Sol på Kanal 5
26 augusti 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Kanal 5:s nya storsatsning Playa del Sol öppnade säsongen urstarkt med en topp på 505 000 tittare under söndagskvällen. I snitt såg 436 000 tittare programmet och premiärsuccén gjorde Discovery Networks Sweden till största TV-hus i huvudmålgruppen 15-44 år under programmets gång.
En av 2000-talets mest hyllade humorserier, Playa del Sol, är tillbaka med en ny säsong på Kanal 5 och Dplay. Peter Settman skapade den första säsongen 2007 för SVT och står återigen för regin, i samarbete med Daniel Ottosson. När komedisuccén hade nypremiär på Kanal 5 under söndagskvällen bänkade sig som mest 505 000 tittare för att se Mårten och co på Shine Travels. Snittet för programmet landade på 436 000 tittare med en rating och share på 3,2 respektive 26,1 i huvudmålgruppen 15-44 år.
- Det känns fantastiskt roligt att Playa del Sol får ett sådant genomslag redan efter första avsnittet. Det är ett glädjande kvitto på att det är en serie som tittarna känner igen och har längtat efter att få återse, säger Niklas Vargö, exekutiv producent för Playa del Sol på Discovery Networks Sweden.
Starkaste målgruppen för Playa del Sol var män 30-64 år där ratingen låg på 6,1 och programmet gjorde Kanal 5 till den största kanalen och Discovery Networks Sweden till största tv-hus mellan 21.00 och 21.30.
Kontakter

Daniel Lagerqvist
Director Communications and PRKommunikationsdirektör Discovery Networks Sweden