Warner Bros. Discovery i nytt partnerskap med Samsung

Warner Bros. Discovery ingår i ett nytt partnerskap med Samsung Ad – reklamdivisionen till Samsung Electronics. Samarbetet gör det möjligt för Warner Bros. Discovery att expandera mediebolagets annonsförsäljningsportfölj och partnerskapet sträcker sig över marknaderna Sverige, Danmark, Finland och Norge.
Samsung TV Plus som lanserades november 2019 i Europa erbjuder användarna en gratis streamingtjänst med tillgång till ett brett utbud av spännande premiuminnehåll i både nyheter, sport, musik, filmer, och underhållning. Via appen har Samsung Smart TV-användare i Norden i dag tillgång till 131 gratiskanaler och kanallistan växer varje månad.
I och med det nya partnerskapet adderas Warner Bros. Discoverys kommersiella utbud vilket ger annonsörer tillgång till Samsung TV Plus, deras annonsstödda FAST-tjänst som är tillgängligt exklusivt på Samsung Smart TV-modeller från 2016 och senare.
– Vi är väldigt glada över att gå in i detta samarbete med en så stark partner som Samsung. Detta avtal ger oss möjlighet att erbjuda våra kunder en ännu större och bättre digital produkt. Genom detta partnerskap utökar vi vår digitala portfölj över hela Norden och erbjuder på så vis våra annonsörer ett utökat annonsfönster säger Kasper Kryger, SVP Sales Nordics i Warner Bros. Discovery.
När tittarna flyttar mer och mer av sin tittartid till strömmande miljöer utgör reklamfinansierad streaming en ny möjlighet för varumärken att nå sin publik i samma miljö.
– Streaming har vuxit exponentiellt under de senaste åren och tittarna utforskar ständigt nya sätt att konsumera innehåll av hög kvalitet. Med lanseringen av Samsung TV Plus i Europa får tittarna exklusiv tillgång till gratis och högkvalitativt innehåll både globalt som lokalt. Vår annonsstödda videotjänst ger annonsörer en unik möjlighet att nå denna snabbt växande strömmande publik. Vi är glada över att samarbeta med Warner Bros. Discovery i Norden och möjliggöra varumärken i regionen för att komma åt vårt omfattande Connected TV-lager, säger Alex Hole, Vice President and General Manager of Samsung Electronics Europe.
Partnerskapet träder i kraft omedelbart.
Kontakter
Warner Bros. Discovery pressdesk
PressdeskFör generella frågor till WBD pressavdelning.